Raportul de monitorizare include analiza cantitativă și cea calitativă a discursului în spațiul public cu o lună înainte de scrutinul parlamentar și pe durata campaniei electorale din 2021.

În perioada 11-29 iunie 2021 au fost monitorizate 191 de produse. Dintre acestea, 43 de conferințe briefing-uri de presă (14 sunt anterioare datei de 11 iunie, dar au fost incluse, deoarece țin de lansarea în campanie a formațiunilor politice); 54 de emisiuni TV (de dezbatere electorală, talk-show); 39 de interviuri (TV, în presa scrisă și online); 55 postări pe Facebook.

Analiza calitativă vizează consemnarea 1. tematicilor care au conotație de gen din programele electorale, slogane de campanie, mesajul candidaților/candidatelor, persoane publice și 2. discursul sexist, identificat prin mecanisme și mărci ale limbajului considerat sexist.

iulie2021-raportdemonitorizarediscurspublicdinperspectivadegeniavioleneifadefemeiinalegeri

 

Raportul de monitorizare a discursul sexist în alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie 2021 în Republica Moldova, ca formă a VIFA este  realizat în cadrul proiectului „Combaterea sexismului, discursului sexist şi VIFA” implementat de Platforma pentru Egalitate de Gen, cu susținerea Entitatea Națiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen și Abilitarea Femeilor (UN Women Moldova) și cu suportul  financiar din partea  Suediei. Proiectul este implementat în consorțiu cu Asociația Promo-LEX, Asociația Femeia pentru Societate Contemporană, AFINA, RCTV Memoria și Gender-Centru. Părerile și opiniile exprimate aici aparțin autoarelor și nu reflectă neapărat punctul de vedere al UN Women, al Organizației Națiunilor Unite sau al donatorului.

Scrie un comentariu