Entitatea Națiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen și Abilitarea Femeilor (UN Women) și Viorica Cosmetic au lansat o campanie de promovare a imaginii pozitive a corpului „#BodyPositivity – Moldova”. Evenimentul a fost găzduit de Muzeul Frumuseții din incinta Viorica Cosmetic, unde reprezentanții și reprezentantele din cadrul Viorica Cosmetic, UN Women Moldova și Ambasada Suediei au dat startul campaniei, urmată de o discuție cu protagonistele acesteia.

Luând în considerație efectele negative asupra imaginii femeii pe care le produc standardele nerealiste de frumusețe în publicitate, UN Women Moldova, în parteneriat cu Viorica Cosmetic, lansează prima campanie de acest fel, de promovare a imaginii pozitive a corpului, unde patru femei, fiecare reprezentând un grup specific precum femei cu dizabilități, femei de etnie romă, femei cu vârsta 60+, femei reprezentante ale minorităților lingvistice, vor demonstra că frumusețea este diferită și vor împărtăși istorii de viață care promovează liderismul feminin.

„Ceea ce vedem până acum în reclame sau în jurnale, în special în cele de modă, sunt în mare parte femei tinere, înalte și suple. Asta formează în societate părerea precum că frumusețea arată sau trebuie să arate anume așa. S-ar părea că hainele sunt create doar pentru femei cu un anumit tip de corp, produsele cosmetice la fel. Însă realitatea e alta: nu doar femeile tinere cu corpuri perfecte se folosesc de creme. Asta și vrem să demonstrăm, nu doar prin produse, dar și prin modul în care le promovăm”, a declarat Maria Bortă, directoarea Viorica Cosmetic.

frumusete1

Milana Rikanovic, reprezentantă de țară interimară UN Women, a menționat: „Noi trebuie să arătăm că într-adevăr frumusețea vine din interior și poate fi exprimată în mai multe forme. Îmi pare bine că astăzi le avem alături de noi pe aceste eroine frumoase în diferite feluri și inteligente, care vor povesti despre experiența lor și care, împreună cu noi, vor promova imaginea pozitivă a corpului și vor lupta cu stereotipurile.”

„Noi sperăm că și alte companii se vor alătura inițiativei #BodyPozitivity, lansată astăzi, care le vor încuraja să invite în publicitate și modele de diferite constituții corporale, vârste, etnii, cu sau fără dizabilități. Noi nu trebuie să încercăm să atingem anumite criterii imaginare pentru a ne considera că suntem frumoși sau frumoase. Este important ca orice persoană să se identifice cu ceea ce vede în publicități”, și-a exprimat opinia Adam Amberg, șef al Secției Cooperare pentru Dezvoltare din cadrul Ambasadei Suediei.

Evenimentul s-a încheiat cu discuțiile eroinelor campaniei „#BodyPozitivity – Moldova”, care au povestit despre experiențele lor din viața personală și profesională.

frumusete3

„Mie mi-a plăcut și politica, mi-a plăcut domeniul protecției femeilor, de aceea întotdeauna mi-am urmat visurile, m-am implicat cu pasiune în tot, dar și am muncit foarte mult. Ca lider/ă trebuie să accepți și provocări, și unele insuccese, dar cred că oricât de mare talentul ar fi, este important să faci ceea ce-ți place”, a povestit secretul ei de a deveni lideră Ecaterina Mardarovici, directoarea executivă a Clubului Politic al Femeilor 50/50 și membra Platformei pentru Egalitate de Gen. 

Victorina Luca, eroina campaniei, a povestit istoria ei de viață și dificultățile cu care s-a confruntat ca persoană de etnie romă: „Eu aveam o stigmă în societate, oamenii mă vedeau altfel, dar am reușit să studiez la Facultatea de Drept și acum activez în domeniul drepturilor omului. Am vrut să fac o schimbare în societatea noastră și am fondat un post de radio online prin care noi promovăm drepturile omului și programele sociale pentru persoane de etnie romă, inclusiv programe pentru femei și fete. Cum am scris în motoul meu pentru această campanie: „Frumusețea nu are tipare, forme, etnie, culoare, vârstă, gen. Frumusețea este umană.”

frumusete4

„La noi în Găgăuzia, unde predomină sistemul patriarhal, iar o femeie trebuie să stea acasă, să nască copii și să nu treacă pe calea unui bărbat, am vrut să demonstrez că și eu sunt capabilă să fac ceva. Așadar, eu și familia mea am organizat deschis o fermă de vaci și de producție de lactate. Și astăzi, când deja avem 800 de capete de vite bovine și niciun credit activ, vreau să spun că o conștiință curată mă ajută foarte mult în afaceri. Esența noastră feminină la nivel instinctiv ne conduce înainte și, prin urmare, este foarte important ca femeile să se asculte pe ele însele”, a povestit  altă eroină, Maria Acbaș, reprezentanta minorității lingvistice, originară din UTA Găgăuzia.

Irina Revin, președinta Asociației Antreprenorilor cu Dizabilități, a împărtășit impresia sa cu privire la campanie: „Această campanie a fost o provocare pentru mine să mă opresc, să mă analizez și să mă accept așa cum sunt eu. Pe cât de tare eu mă accept pe mine de mulți ani, pe atât de tare încerc să fiu și mai bună în toate.”

Mișcarea de promovare a imaginii pozitive a corpului sau „Body Positivity Movement” are drept scop să distrugă stereotipurile și percepțiile existente care promovează „forma perfectă a corpului”. Mișcarea susține că persoanele trebuie să aibă o viziune pozitivă, de acceptare a propriului corp și a frumuseții. Astfel este contestat modul în care societatea prezintă și privește corpul uman, în special corpul feminin, care de multe ori este prezentat în limitele unor standarde artificiale de frumusețe. Mișcarea promovează ideea că orice corp trebuie să fie acceptat, indiferent de formă, mărime și aspect, la fel și că frumusețea este văzută de fiecare diferit și nu trebuie să existe criterii de evaluare a frumuseții unei persoane, în special a unei femei. Scopul mișcării este de a contesta standardele nerealiste de frumusețe și de a spori încrederea în sine.

frumusete5

Campania este organizată de UN Women Moldova (Entitatea Națiunilor Unite pentru Egalitate de Gen și Abilitarea Femeilor) în parteneriat cu Viorica Cosmetic și finanțată de Suedia.

Sursa: www.diez.md

Scrie un comentariu