Potrivit Consiliului, expunerea unor părți ale corpului feminin (picioarele) într-o ipostază provocatoare face aluzie la fantezii sau dorințe sexuale și urmărește scopul de a atrage clienți. Astfel, a fost stabilit faptul hărțuirii prin plasarea în spațiul public a panourilor publicitare, care prezintă femeia într-o ipostază umilitoare.
Compania are la dispoziție 10 zile pentru a comunica instituției măsurile întreprinse. Decizia Consiliului este cu drept de atac în instanța de contencios administrative.
Publicitatea sexistă este interzisă prin lege, conform prevederilor art. 111 alin. (2) din Legea cu privire la publicitate. Potrivit legii, se consideră sexistă publicitatea care prezintă femeia sau bărbatul drept obiect sexual, în situații umilitoare ce ofensează demnitatea umană sau care promovează stereotipuri discriminatorii susținătoare ale percepției că femeia este o ființă slabă, vulnerabilă și dependentă, având o poziție socială inferioară.
Sursa: www.bizlaw.md