„Publicitatea sexistă e o noțiune nouă pentru Republica Moldova. Primele sesizări în acest sens au fost depuse la Consiliul pentru Prevenirea și Eliminarea Discriminării și Asigurarea Egalității în 2014.

Atunci nu exista o normă care să definească fenomenul și era tratat ca un caz de discriminare în bază de gen. Ulterior, noțiunea și sancțiunile au fost introduse prin Legea nr. 71 din 14 aprilie 2016 care a modificat o serie de acte legislative. De atunci, subiectul este pus în discuție de tot mai multă lume. Fiind un termen recent, mulți nu înțeleg în ce constă problema acestei publicități sexiste și în baza căror considerente o publicitate poate sau nu fi tratată ca fiind sexistă. Din acest motiv, mi-am și propus să explic noțiunea, formele și efectele publicității sexiste prin prisma legislației Republicii Moldova.” Elena Rațoi, autoarea Ghidului „Sexismul în Publicitate: Concepte, definiții, exemple”.

Ghidul poate fi vizualizat AICI și AICI.

Sursa: www.ru.scribd.com

Scrie un comentariu